Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2 TOUR] jak zrobić pstryczek uruchamiający obie lampki?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2 TOUR] jak zrobić pstryczek uruchamiający obie lampki?

    a to niby dlaczego nie ??

  • #2
    [O2 TOUR] jak zrobić pstryczek uruchamiający obie lampki?

    Potrzebuje pstryczek elektryczek, co by uruchamiał wszystkie lampki na podsufitce (kombi). Pojazd to taxi i muszę mieć światło zanim otworzę wszystkie drzwi, a uruchamianie obu lampek po kolei lub otwieranie swoich drzwi dla ich załączenia jest upierdliwe i męczące krańcówkę. Chciałem założyć włącznik pomiędzy lampkami wprawiający je jednocześnie w świecenie ciągłe. Jednak jeśli będzie on załączony, a włączniki lampek ustawione będą na świecenie przy otwarciu drzwi, to otwarcie drzwi nie wywoła jakiegoś "elektrycznego konfliktu"? Dla elektryka do pewnie brzmi śmiesznie, ale nie chciałbym wysłać napięcia tam, gdzie nie trzeba. Drugą opcję mam, aby pstryczek wpiąć w biegnący w progu od CE (kostka a pin 41) kabel do krańcówki lewych tylnych drzwi i włącznikiem fejkować otwarcie ich otwarcie co załączy lampki. Wie ktoś, czy krańcówka przy otwarciu drzwi puszcza czy rozłącza sygnał na tym przewodzie?
    Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.

    Komentarz


    • #3
      Do lampki dochodzą 3 przewody. Na jednym jest stale "+", na drugim stale masa, a na trzecim masa po otwarciu drzwi. Właśnie ten trzeci wystarczy połączyć poprzez dodatkowy wyłącznie do masy pojazdu i będzie ok. Jeśli się mylę, niech ktoś lepiej znający temat poprawi lub potwierdzi.

      Komentarz


      • #4
        na lampce masz przecież przyciski do zapalania "bocznych" lampek - do czytania.
        więc może od nich pociągnąć przewody do przedniej lampki, połączyć razem i wtedy gdy zapalisz u siebie z przodu te do czytania, to zapalą się te z tyłu .....
        :roll:
        OII sprzedana


        Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

        Komentarz


        • #5
          chyba bardziej zależy Ci na zaświeceniu całości tzn przód tył wszystkie lampki - żaróweczki

          w zależności czym jest sterowana lampka ( tu trzeba sprawdzić ) czy masą czy +12

          przykład jeżeli masą to szukasz masy , dajesz przełącznik i podłączasz do masy w lampce

          po prze łączeniu lampka dostanie bezpośrednio masę i będą się palić wszystkie

          to taka skrócona wersja
          pozdrawiam Adam
          Octavia 2 - Tour II - Kosiarka


          Spontany Katowickie

          Komentarz


          • #6
            Może to rozwiązanie pomoże:
            Forum - Octavia Club Polska
            Sam wyłącznik nie jest "samochodowy", i konstruowałem go tak, aby wykorzystać zaślepkę jako klawisz. Nic nie stoi na przeszkodzie do użycia dowolnego wygodnego wyłącznika. Przypuszczam, że w O2 jest podobnie z lampką jak w O1.
            Oczywiście w wykorzystaniu "zawodowym" nie potrzebne te wszystkie dodatkowe bajery związane z czujnikiem nacisku, układ znacznie się uprości, wyłącznik może być jednobiegunowy.

            Komentarz


            • #7
              Oczywiście chodzi mi o lampkę tylną i przednią, aby uruchamiały się jednocześnie. W pierwszym rozwiązaniu chodziło mi o włącznik, który imitowałby ustawienie obu przełączników lampek w pozycji świecenia ciągłego i pod względem elektryki i przewodów jest to banał do wykonania i biegunowość nie ma większego znaczenia. Poniżej schemat z takim włącznikiem i skupmy się na jednaj lampce. Na czarno jest instalacja fabryczna a na czerwono mój pstryczek. Pytanie brzmiało, czy przy położeniu przełączników jak na schemacie nie będzie problemu, że ja wyślę napięcie do bcn, jeśli drzwi zostaną otwarte. Tym bardziej, że otwarcie drzwi nie załącza lampki w systemie zero jedynkowym (włącz/wyłącz), tylko rozświetla się ona, a po zamknięciu powoli przygasa. bcn zmieniałem miesiąc temu przy dokładaniu halogenów. Nie chciałbym kupować następnego. Sory za schemat, ale tak to wygląda, jak się bazgrze palcem po tablecie.
              Załączone pliki
              Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.

              Komentarz


              • #8
                Pytanie zasadnicze, czy styki drzwi doprowadzają + czy -. Z narysowanego schematu wynika że +. W takim przypadku dioda wpięta w kabel (BCN) powinna być włączona odwrotnie niż na rysunku dla O1, gdzie sterowanie jest minusem (zwieranie styków drzwi do masy).

                Komentarz


                • #9
                  militar, Oświetlenie załącza się masowo , czyli do obu lampek na pin 1 ( kabel brązowo -szary ) podaj masę po włączniku i gotowe .

                  Komentarz


                  • #10
                    Było masowo i konflikt w postaci tego, że sztucznie podałem masę na przewód, którym bcn po otwarciu drzwi też wypuszcza ją stopniowo nie powstał. Jak by się to kiedyś komuś przydało, to przy łączeniu w ten sposób dwóch lampek trzeba dać przełącznik, który obsługuje dwie niezależne żyły jednocześnie (chyba dwukanałowy czy dwubiegunowy się nazywa). trzeba zmostkować wejścia z masą i oddzielnie puścić dwa osobne przewody od wyjść z przełącznika do lampek. W innym przypadku (włącznik jednokanałowy) włączenie standardowego włącznika którejś z lampek na świecenie ciągłe uruchamiało je wszystkie.
                    Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.

                    Komentarz


                    • #11
                      Nie bardzo zrozumialem co piszesz ale ja zrobilem to na skroty. Wyciagnalem przednia lampke i znalazlem gdzie pojawia sie zasilanie w lampce po wlaczeniu wlacznikiem. Wlutowalem w to miejsce przewod i w tym samym miejscu w drugiej lampce jego koniec. Po zaswieceniu lampki wlacznikiem zapala sie tylna. Na razie nie montowalem wlacznika na dole ale bedzie trzeba bo po kilku miesiacach biala lampka bedzie brudna ;-)

                      Komentarz


                      • #12
                        Najprościej to wystarczy dodatkowy włącznik podpięty jednym pinem do masy, a drugi do brązowo-żółtego we wtyczce przy drzwiach kierowcy.
                        Wystarczy zdjąć plastikowy "trójkącik" tuż przy lewej nodze kierowcy na początku progu. Za nim mamy wtyczkę wiązki do drzwi.

                        Niektóre pomysły są dobre, nie które totalnie do bani, a inne niezłe ale po co tyle roboty :!:

                        Masa podana na kabelek będzie odbierana jako otwarcie drzwi kierowcy, więc lampki zapalą się automatycznie.
                        Jedyny mankament - na szafie również pojawi się informacja o otwartych drzwiach.

                        Zatem wystarczą 2 przewody o długości takiej, żeby wystarczyło do miejsca zamontowania włącznika i tyle

                        Jedynie, tylko nie mam pewności, że w O2 wspólną masą do krańcówki i lampek jest właśnie ten brązowo-żółty ops:
                        Niech ktoś mnie sprawdzi :diabelski_usmiech
                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                        Komentarz


                        • #13
                          Chodzi o to, ze nie moze sie zaswiecac kontrolka otwartych drzwi, bo nie bedzie wiadomo, czy jakis klient nie zamknal drzwi, czy wlacznikiem wlaczone. W sharanie podlaczylem do jednego pina w module komfortu i zaswiecalem chyba masa cale oświetlenie w samochodzie tutaj na skroty polaczylem lampki, zeby wlaczac obie na raz, dalej nie kopalem bo pogoda nie sprzyja. Moze w lecie znajde jakies lepsze rozwiazanie chociaz juz jest nie zle ;-)

                          W sharanie od wlacznika szly trzy przewody wiec nie wiem czy wlasnie oswietleniowy i wlacznik kontrolki w liczniku nie byly podlaczone osobno. Jesli tak to podanie masy pod oswietleniowy nie wlaczy kontrolki.

                          Komentarz


                          • #14
                            mirekm71, dobrze mówisz. Do przełącznika (w tym konkretnym przypadku) muszą wtedy lecieć 3 przewody, właśnie żeby odłączyć info na szafę :szeroki_usmiech
                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X